lunes, 7 de febrero de 2011

TOÉN




El Psiquiátrico de Toén “non cumpre os requisitos mínimos”, según la Asociación Galega de Saúde Mental

Las instalaciones del Psiquiátrico de Toén son “moi deficientes”, el deterioro del Hospital es “importante”, y el Psiquiátrico sigue siendo “un lugar que non cumpre os requisitos mínimos para levar a cabo os procesos asistenciais que se precisan neste tipo de doentes”. Así lo establece la Asociación Galega de Saúde Mental, que analiza la situación desde una decena de perspectivas, y que dice asistir “con preocupación” al debate que está suscitando el traslado de los pacientes anunciado por los responsables del CHOU.

7 de FEBRERO de 2011: OURENSE DIXITAL
Las instalaciones del Hospital Psiquiátrico de Toén son “moi deficientes” y el deterioro es “importante”, el Hospital se encuentra alejado de la ciudad y, pese a los diferentes planes de reforma o traslado, “a realiade é que segue a ser o lugar no que ingresan doentes con patoloxías que precisan intervencións multidisciplinares, activas e por períodos máis prolongados de tempos”.
Es una de las conclusiones que establece y acaba de hacer públicas la Asociación Galega de Saúde Mental, que asegura asistir “con preocupación á presenza no debate suscitado polo traslado do Hospital Psiquiátrico de Toén de argumentos que creramos desterrados para sempre na saúde mental e que reproducen tópicos, estereotipos e, en ocasións, prexuízos”.
Esta situación habría sido la que llevó a la Xunta Directiva de la Asociación Galega de Saúde Mental a analizar el asunto en profundidad y con toda la premura posible, para emitir una serie de conclusiones sobre todo en relación con la situación de los pacientes del Hospital Psiquiátrico de Toén y las instalaciones actualmente aquí existentes.
Desde una primera perspectiva, la asistencial, la Asociación Galega de Saúde Mental asegura que el Psiquiátrico de Toén “é un lugar que non cumpre os requisitos mínimos para levar a cabo os procesos asistenciais que se precisan neste tipo de doentes”.
Añadiendo a esta perspectiva la ética, la Asociación establece que “incumpre a igualdade de trato da patoloxía mental fronte a outras patoloxías, e a igualdade de recursos que debe existir entre os cidadáns das áreas sanitarias nas que está organizada a nosa comunidade autónoma”.
En el plano de la Psiquiatría “entendida como disciplina sanitaria” la Asociación Galega de Saúde Mental asegura que “o Hospital Pisquiátrico non é o modelo asistencial que proporciona as opcións terapéuticas axeitadas para a recuperación e estabilización dos doentes”.
Se detiene luego la Asociación en el análisis de otras seis perspectivas hasta completar un total de diez.
Así, desde la de organización sanitaria señala que la rehabilitación psiquiátrica “debe integrarse noutros recursos sanitarios adicados a rehabilitación médica”, y desde la perspectiva de las características inherentes al área sanitaria de Ourense y su población de referencia, “debe incidirse nas inversións sanitarias dirixidas ás patoloxías de longa duración, que requiren coidados rehabilitadores e que incidan en aspectos do enfermo, tais como a prevención de recaídas ou a consecución da maior autonomía persoal posible”.
La Asociación Galega de Saúde Mental analiza luego los puntos de vista del estigma y de la reinserción de los pacientes, legislativo y de los  organismos estatales, para concluir en el terreno de lo laboral que “deben respectarse en calquer proceso de traslado os dereitos dos traballadores”
Por último, desde el punto de vista de los propios pacientes y sus familias, la Asociación Galega de Saúde Mental señala que “debe procurarse sempre a opción que permita acceder a un tratamento o mellor e máis digno posible”.

No hay comentarios:

Publicar un comentario